Bieżnie treningowe – na jakie się zdecydować?

Bieżnie treningowe – na jakie się zdecydować?

Na rynku istnieje szeroki wybór bieżni treningowych. Nie wszyscy orientują się, na jakie cechy powinni zwracać uwagę, decydując się na konkretny model. Podpowiadamy co kupić, by być zadowolonym.

Bieżnia – rozwiązanie dla każdego

Bieżnie są jednymi z najlepszych sprzętów do samodzielnego treningu  ze względu na prawdziwą łatwość w obsłudze oraz skuteczność przy regularnym użytkowaniu. Wiele osób decyduje się na zakup bieżni do domu – jest to niezwykle wygodny sposób na ćwiczenie w domowym zaciszu, można chodzić bądź biegać w różnym tempie, dostosowując wszystkie parametry pod indywidualne potrzeby ćwiczącego. Wielkie znaczenie ma również bezpieczeństwo stosowania – w przeciwieństwie do niektórych sprzętów treningowych, z bieżni może korzystać każdy – bez względu na wiek. 


Bieżnie magnetyczne i bieżnie elektryczne

Kupujący ma do wyboru dwa rodzaje bieżni  (oczywiście jest to zaledwie podstawowy podział) – magnetyczne oraz elektryczne. Którą wybrać? 
    
Bieżnia elektryczna zasilana jest prądem elektrycznym i wyposażona jest zwykle w wiele różnych udogodnień. Między innymi można w niej znaleźć:

  • system amortyzacyjny,
  • automatycznie uruchamiany pas biegowy,
  • automatycznie uruchamiane nachylenie biegowe,
  • możliwość wyboru programu treningowego, spośród kilku wgranych,
  • możliwość zapisania (oraz późniejszej modyfikacji) indywidualnych profilów treningowych.

    
Przy zakupie tego rodzaju bieżni musimy liczyć się z większym wydatkiem, ale zyskujemy naprawdę solidne urządzenie. Istotne jest przyjrzenie się wszystkim parametrom silnika umieszczonego w maszynie, ponieważ jest on najważniejszym elementem całego sprzętu. 
    
Bieżnie magnetyczne to tańsze modele bieżni, które muszą zostać wprawione w ruch przez użytkownika w czasie treningu, nie posiadają bowiem silnika. Wprowadzanie w ruch jest nieco męczące, ponieważ użytkownik musi robić to stopniowo (najpierw chód, potem coraz szybszy bieg), a następnie sam musi regulować przyspieszenie i ewentualnie zwalniać. Mają również drugi wielki minus – nie zabezpieczają stawów ćwiczącego w czasie treningu. Nie posiadają również programów treningowych. Jest to więc rozwiązanie raczej dla osób, które mają na tyle duże pojęcie na temat treningu, by samemu umieć regulować tempo.