CrossFit – trening modny i skuteczny

CrossFit – trening modny i skuteczny

CrossFit to ostatnio niezmiernie modny rodzaj treningu. Charakteryzuje się intensywnymi ćwiczeniami, wykonywanymi bez przerw pomiędzy nimi, i przyciąga tłumy. O co dokładnie w nim chodzi?

Historia

Wszystko zaczęło się jeszcze w roku 2001, gdy treningiem tym zaczęto szkolić kalifornijską policję, a następnie również marines, strażaków oraz żołnierzy. Twórca, Greg Glassman, w roku 1995 otworzył pierwszy CrossFit Gym, a wkrótce ze Stanów Zjednoczonych ten styl treningu rozszedł się na cały świat, zyskując sobie wielką popularność oraz rzesze fanów.  Jest bowiem jednocześnie prosty i nadzwyczaj skuteczny. Również osoby, które nie miały nigdy styczności z tak intensywnymi ćwiczeniami, postanawiają często spróbować swoich sił i – zazwyczaj – są naprawdę zadowolone. 

Trening stworzony przez Grega Glassmana oparty był na trzech częściach:

  • ćwiczeniach siłowych ze sztangą,
  • usprawniających ćwiczeniach gimnastycznych,
  • aerobowym treningu wydolnościowym.


Charakterystyka

CrossFit to trening ogólnorozwojowy, który bazuje na bardzo prostych, znanych wszystkim ćwiczeniach fizycznych, które układa się w szczegółowy plan, a następnie należy je wszystkie jak najszybciej wykonać. Jakie to ćwiczenia? Na przykład:

  • przysiady,
  • wyskoki,
  • bieg,
  • podnoszenie ciężarów,
  • podciąganie się.

    
Ćwiczenia należy wykonywać codziennie – tylko wówczas trening jest skuteczny. Wszystkie należy również powtarzać określoną ilość razy, by w odpowiedni sposób ukształtować mięśnie i sylwetkę. Jak długo powinien trwać program dzienny? To zależy od indywidualnych potrzeb i wytrzymałości organizmu. Najkrótszy program powinniśmy wykonywać przynajmniej przez 5 minut. Ze względu na intensywność, nie powinniśmy jednak przekraczać granicy pół godziny. 
    
Co zyskamy? Wspaniałą kondycję, piękną sylwetkę, odporność krążeniową oraz oddechową, szybkość, silne mięśnie i o wiele więcej. Jest to trening absolutnie dla każdego.


Tagi: