Dyscypliny sportowe na wytrzymałość mięśni

Dyscypliny sportowe na wytrzymałość mięśni

Pewne dyscypliny sportu ze względu na większy pobór tlenu przy ich uprawianiu czy stopień zaangażowania układu krwionośnego sprzyjają ćwiczeniu wytrzymałości mięśni. Oto najważniejsze z nich.

Pływanie. Wymaga dużej dyscypliny i regularności, angażuje dolne i górne partie ciała. Wysoki pobór tlenu oraz ciągła praca wielu grup mięśniowych sprzyjają kształtowaniu ich odporności.

Tenis. Bardzo wymagający pod względem fizycznym, ze względu na krótkie i dynamiczne akcje wysiłkowe. Brak ograniczeń czasowych oraz zaangażowanie mięśni nóg i ramion powodują, że ogólna wytrzymałość jest tu poddawana ciągłym testom.

Wioślarstwo. Angażuje duże partie mięśni nóg, ramion i grzbietu. Wymaga wytrzymałości, by wykonać intensywny wysiłek na dużych dystansach. Wioślarze zawsze zaliczali się do grupy sportowców o najwyższych możliwościach wytrzymałościowych.

Hokej na lodzie. Bardzo duża intensywność i szybkość akcji ruchowych w tej najszybszej grze zespołowej świata połączona jest z koniecznością pracy całym tułowiem. Łączy dynamikę i wysiłek czysto siłowy.

Rugby/futbol amerykański. Połączenie szybkości, zwinności i siły. Sportowcy z tych dyscyplin muszą przechodzić intensywny i wielopoziomowy trening wytrzymałościowy, by sprostać na boisku wyzwaniom dla wszystkich grup mięśni.

Zapasy i MMA. Duża siła i wytrzymałość, a także odporność na ból, konieczność przetrwania dogrywek i zaangażowanie mięśni całego ciała w połączeniu z opanowaniem stosowanych technik stawia te dyscypliny w czołówce sportów, kształtujących wytrzymałość mięśniową.