Jakie rodzaje białka są najlepsze do treningu na masę?

Jakie rodzaje białka są najlepsze do treningu na masę?

Białko jest tym składnikiem pokarmowym, który odgrywa najbardziej znamienną rolę podczas treningu na masę mięśniową. Dlaczego tak ważne jest spożywanie tego składnika w odpowiednich ilościach? Jakie białko daje najlepsze rezultaty?

Z jakiego powodu to właśnie białko w głównej mierze odpowiedzialne jest za przyrost tkanki mięśniowej? Ponieważ jest to kluczowy materiał budulcowy dla organizmu człowieka. Skoro więc białko tworzy poszczególne tkanki, tworzy też masę mięśniową. Dlatego spożywanie tego składnika pokarmowego jest najistotniejsze, jeśli chcemy zaobserwować optymalne efekty w procesie rzeźbienia sylwetki. Pojawia się jednak pytanie, czy każde białko ma taką samą wartość, a jeśli nie, to które jest szczególnie przydatne dla budowania mięśni? Jakie produkty spożywać, jeśli zdecydowaliśmy się na uskutecznianie treningu na masę? 

Pierwszym rodzajem białka, jakie należy włączyć do jadłospisu, jest białko zawarte w mięsie. Jednak pamiętajmy, aby było to mięso chude. Najlepiej sprawdzą się tutaj kurczak i indyk. Opcjonalnie można sięgnąć po chude mięso wieprzowe, a także wołowinę i mięso królicze. Warto też wykorzystać wędliny z dużą zawartością chudego mięsa. Znakomitym źródłem białka są też ryby morskie. Trenując na masę, powinniśmy zadbać, aby było ich w naszym menu jak najwięcej. Makrela, łosoś, tuńczyk, dorsz, morszczuk – to tylko niektóre z ryb, jakie warto włączyć do diety. 

Kolejna grupa wartościowych produktów białkowych to nabiał. Doskonale sprawdzają się: mleko oraz takie produkty mleczne, jak kefiry, jogurty, maślanki, sery twarogowe, serwatka. Jaja kurze są także wartościowym źródłem białka w diecie kulturysty, dlatego zdecydowanie powinny mieć stałe miejsce w jadłospisie. Warto również pamiętać, iż niektóre rośliny są cennym źródłem protein. Wymienić tu można chociażby soję, fasolę, soczewicę oraz inne rośliny strączkowe, a także orzechy.