Kawa a sport. Czy można pić kawę przed treningiem?

Kawa a sport. Czy można pić kawę przed treningiem?

Jeśli jesteś osobą, która uprawia sport regularnie, bardzo ważną kwestią jest gospodarka energetyczna Twojego organizmu. Prawidłowe jej funkcjonowanie zapewnia odbudowę glikogenu pomiędzy treningami.

Kofeina zawarta w kawie wchłania się bardzo szybko, oszczędza glikogen w mięśniach, powoduje wzrost poziomu wolnych kwasów tłuszczowych. Kofeina zwiększa poziom glukozy.

Czy można pić kawę przed treningiem? Jeśli decydujemy się na wypicie kawy przed treningiem, najlepiej będzie to zrobić około 15-20 minut przed nim, natomiast jeśli planujemy krótki wysiłek fizyczny, najlepiej jest to zrobić około 45 minut przed. Należy pamiętać, aby zadbać o prawidłowe nawodnienie, gdyż kawa posiada mocne działanie moczopędne. Jaką kawę najlepiej wypić przed treningiem, aby był on najbardziej efektywny?

Należy zwrócić uwagę na gatunek oraz rodzaj kawy (aby wybrać odpowiednią odmianę kawy, zapoznaj się z ofertą sklepu http://www.coffeeworld.com.pl/). Im dłuższy kontakt kawy z wodą, tym więcej kofeiny będzie zawierał napar. Najwięcej będzie posiadać kawa przygotowana w ekspresie przelewowym lub kawa po turecku. Wbrew pozorom espresso wypite zaraz po przygotowaniu nie posiada najwięcej kofeiny w swoim składzie, lecz efekt będzie bardzo szybki, gdyż czas wchłaniania liczony jest od momentu spożycia.

Spożywanie kofeiny w dawce ok. 5 mg na każdy kilogram masy naszego ciała powoduje zwiększenie stężenia adrenaliny w organizmie oraz rozszerza naczynia krwionośne. Dodatkowo kofeina oddziałuje na układ nerwowy, przez co wydolność organizmu jest znacznie wyższa. Zwiększa także refleks oraz podnosi koncentrację.

Przed podjęciem decyzji o spożywaniu kawy przed treningiem należy ocenić ogólny stan swojego zdrowia, gdyż jeśli chorujemy na nadciśnienie lub mamy wady kardiologiczne, spożywanie kofeiny przed treningiem w połączaniu z wysiłkiem fizycznym grozi nadmiernym obciążeniem organizmu.

Źródłem największej ilości kofeiny jest kawa zielona. Jest to rodzaj kawy, która jest nieprażona. Zmniejsza zmęczenie zarówno fizyczne, jak i psychiczne, a także świetnie pobudza do aktywności. Zielona kawa podczas treningu może przyczynić się do spalania tkanki tłuszczowej.


Tagi: