Najlepsze naturalne spalacze tłuszczu

Najlepsze naturalne spalacze tłuszczu

Walka ze znienawidzonymi kilogramami toczy się na wielu frontach. Zbilansowana dieta i regularna aktywność fizyczna to podstawowe "armaty". Jakich sojuszników można jeszcze szukać, by przyspieszyć ten "blietzkrieg"?

Na rynku dostępna jest ogromna ilość suplementów diety, które mają redukować tkankę tłuszczową. Większość z nich ma odpowiednie certyfikaty jakości. Zawierają naturalne ekstrakty (kakao, balsamowca mukul, guarany i innych egzotycznych roślin) oraz sporą dawkę syntetyków, których działanie może wywierać rozmaite skutki uboczne zależnie od indywidualnych predyspozycji.

Tym razem skupmy się na naturalnych spalaczach tłuszczu w swojej nieprzetworzonej formie. Ich działanie zostało udokumentowane przez wielu dietetyków, a dostępne są w niemal każdym sklepie. 

1. Cynamon
Łyżeczka dziennie dodawana do kawy czy posiłku pomoże zwalczyć uczucie głodu i chęć na słodycze. Jego wyciągi znajdują się w licznych preparatach, gdyż zawiera aktywne substancje stabilizujące poziom insuliny - najważniejszego hormonu odpowiedzialnego za metabolizm węglowodanów.

2. Kurkuma
Zmniejsza poziom magazynowania tłuszczu w komórkach wątroby oraz wspomaga jego przetwarzanie. Dodatkowo substancje aktywne przyspieszają regenerację organizmu po wysiłku fizycznym - i to dzięki zaledwie jednej łyżeczce dziennie. 

3. Zielona herbata
Dzięki epigalokatechinom przyspiesza trawienie i hamuje apetyt. Blokuje też wchłanianie tłuszczów z przewodu pokarmowego, a przy tym pozostaje bezpieczna dla osób z dolegliwościami nadciśnieniowymi. Kilka filiżanek dziennie wystarczy, by odczuć jej dobroczynne działanie.

4. Kawa
Podstawowy składnik większości preparatów odchudzających ze względu na działanie pobudzające (zachęca do aktywności). Ułatwia spalanie tłuszczu oraz hamuje łaknienie. Kawę najlepiej pić w godzinach porannych, około pół godziny przed planowanymi ćwiczeniami. Ale pamiętajmy - żadnego cukru i śmietanki!

5. Pieprz cayenne
Występująca w nim kapsaicyna podnosi stopień rozgrzania organizmu i potęguje redukcję tkanki tłuszczowej. Pół do jednej łyżeczki w ciągu dnia można dodać do posiłku przed treningiem lub wypić zmieszaną z wodą czy herbatą.

6. Ocet jabłkowy
Blokuje wchłanianie tłuszczu z pokarmu, warto więc doprawić nim obiadową sałatę, by zmniejszyć indeks kaloryczny posiłku. Nie należy przesadzać, gdyż w większych ilościach oprócz tłuszczu blokuje też przyjmowanie witamin. 

 

Regularne i rozsądne stosowanie powyższych w pełni naturalnych spalaczy połączone z dietą i ćwiczeniami fizycznymi pozwoli nam efektywniej wykorzystywać treningi i uchroni przed ubocznymi skutkami syntetycznych "fat burnerów".