Najlepsze sposoby na szczupłą sylwetkę

Najlepsze sposoby na szczupłą sylwetkę

Dieta - dla większości osób kojarzy się z pasmem ciągłych wyrzeczeń albo odkładaniem zmian na jutro. Może jednak warto się przemóc i zmienić swoje nawyki żywieniowe? Poniżej prezentujemy kilka wskazówek, które pomogą ci w osiągnięciu i utrzymaniu szczupłej sylwetki.

Szklanka wody przed każdym posiłkiem

Wiele osób rozpoczyna dzień od kawy, tymczasem lepszym rozwiązaniem byłoby wypicie szklanki wody o temperaturze pokojowej - i to już w kilkanaście minut po wstaniu z łóżka. Picie wody jest jednym z najistotniejszych elementów diety, który wydatnie sprzyja utrzymaniu tudzież osiągnięciu szczupłej sylwetki. Powinieneś wypijać szklankę wody na kwadrans przed każdym posiłkiem, dzięki temu poczujesz się bardziej syty i zjesz mniej!

 

Śniadanie

Rano trzeba w porę zawieźć dzieci do szkoły, później zdążyć do pracy, czasami zdarza się, że nie wstaniesz na czas. Znasz to? Często w pośpiechu zapominamy o porannym posiłku, który dodaje energii na cały długi dzień. Jego pominięcie skutkuje tworzeniem przez organizm zapasów, co w efekcie oddala cię od upragnionej sylwetki.

 

Małe porcje, ale częściej

Wiele osób ogranicza się do spożywania 3 głównych posiłków - śniadania, obiadu i kolacji. Oczywiście nie jest to dobre rozwiązanie. Przerwy między posiłkami powodują, że organizm tworzy zapasy; poza tym sam zaczynasz odczuwać głód, który może się skończyć zbyt obfitym posiłkiem. Tym sposobem sam sobie szkodzisz. Lepiej zjeść 5 mniejszych posiłków, włączając drugie śniadanie i podwieczorek. 5, maksymalnie 6 mniejszych posiłków ustabilizuje cukier i zaspokoi napady głodu, poza tym mniejsze porcje nie rozpychają żołądka. Przydatna może się też okazać waga medyczna. Zaopatrzenie się w odpowiedni sprzęt medyczny umożliwi ci stałe monitorowanie masy ciała. A pierwsze efekty spadku wagi będą motywować Cię do dalszej pracy nad sobą.

 

Nie spiesz się

Zdarza się, że w pracy masz tyle roboty, że brakuje czasu na spokojny posiłek? Błąd, mózg otrzymuje sygnał od sytego żołądka po ok. 20 minutach, więc jedz wolno, delektuj się smakiem na tyle, na ile to możliwe. Najważniejsze, aby dobrze przeżuwać kęsy i nie przejadać się.

 

Różnorodna dieta i ograniczanie kalorii

Tak naprawdę nie ma jednej sprawdzonej diety dla wszystkich. Możesz jeść wszystko, na co masz ochotę, jednak wtedy musisz wyrobić w sobie nawyk przeliczania dostarczanych organizmowi kalorii. Im więcej różnorodnych produktów, tym lepiej. Warzywa, owoce, nabiał, mięso, ryby - wszystko to powinno znaleźć się w twoim menu, w odpowiednich proporcjach. Jeżeli raz na jakiś czas masz ochotę na jakiś deser, to również lepiej się na niego skusić niż zmarnować cały dotychczasowy wysiłek. Pamiętaj również o tym, że w diecie nie należy bazować na jednym składniku! Staraj się wprowadzać pewne modyfikacje w jadłospisie. Używasz śmietany? Zamień ją na jogurt naturalny! Twoja dieta opiera się głównie na ziemniakach? Wprowadź do niej ryż i kaszę.

 

Ruch to zdrowie

Aktywność fizyczna wzmacnia serce i mięśnie. Nie musisz codziennie biegać na siłownię, ale uwierz: zdrowszy od siedzenia na kanapie jest spacer. Samochód możesz wymienić na rower, na pewno wyjdziesz na tym dużo lepiej.


Powyższe wskazówki stanowią fundament każdej diety. Zmiana nawyków żywieniowych i stylu życia pozwala osiągnąć i utrzymać rewelacyjne efekty. Pierwsze dni będą trudne, kryzys może przyjść również po ok. 6-8 tygodniach, kiedy wskaźnik wagi medycznej przez dłuższy okres będzie tkwił uporczywie w miejscu, jednak nie zniechęcaj się, obserwuj, jak zmienia się Twoje ciało. Szczupła sylwetka jest na wyciągnięcie ręki!