Rower czy orbitrek - co daje lepsze efekty?

Rower czy orbitrek - co daje lepsze efekty?

Kiedy aura nie sprzyja najefektywniejszym ćwiczeniom – czyli na świeżym powietrzu - warto rozejrzeć się za alternatywą, która w domowym zaciszu pozwoli nam skutecznie spalić nadmiar kalorii.

Spośród dynamicznych ćwiczeń typu kardio najlepsze jest oczywiście bieganie - poprawia sylwetkę, usprawnia pracę płuc i układu krwionośnego, zwiększa ogólną odporność organizmu. Stacjonarnym odpowiednikiem może być rowerek lub orbitrek. Pozwalają nam zaoszczędzić czas i uniknąć niesprzyjających warunków atmosferycznych.

Opinie znawców tematu są zgodne - warto postawić na orbitrek. Rower stacjonarny nadwyręża stawy kończyn dolnych i mimo wysokiej efektywności spalania kalorii rozwija głównie mięśnie czworogłowe uda. Użytkownicy narzekają też na monotonię oraz dyskomfort związany z długim przebywaniem w jednej pozycji. A przecież nie ma nic gorszego, niż po kilku godzinach siedzącej pracy przy komputerze spędzić czas treningu również na siedząco.

Zalet orbitreka jest wiele. Przede wszystkim - nie obciąża stawów. Wykonywane na nim ruchy symulują bieg narciarski, co może być dobrą zaprawą przed zimowymi treningami w terenie. Poza tym łączy zalety rowerka, bieżni i stepera. Wprawia w ruch ramiona, a jeśli ich nie używamy, stymuluje mięśnie brzucha. Jest więc o wiele bardziej wszechstronny i mniej inwazyjny. 

Dla dobrych efektów spalania tkanki tłuszczowej trzeba pamiętać o regularności treningów - minimum 3 razy w tygodniu - oraz o dobraniu odpowiednio zbilansowanej diety.

Niezależnie od rodzaju sprzętu, który wybierzemy (decydować może cena, gabaryty, itp.) trzeba pamiętać o podstawowych aspektach technicznych:

  • sprawdzić producenta - im lepsza i bardziej znana firma, tym trwalsze urządzenie,
  • czas i warunki gwarancji - czy brana jest pod uwagę intensywna eksploatacja,
  • wytrzymałość na przeciążenia,
  • łatwość montażu,
  • wyposażenie dodatkowe (czujniki pulsu, licznik kilometrów itp.).

Oraz sprawa fundamentalna - przed dokonaniem zakupu najlepiej jest wypróbować oba sprzęty na siłowni - dzięki temu optymalnie dobierzemy ten lepszy dla nas, na którym podczas treningu komfortowo będzie nam się słuchało muzyki czy oglądało ulubiony serial.