Trening „INSANITY” – intensywne ćwiczenia, rewelacyjny efekt

Trening „INSANITY” – intensywne ćwiczenia, rewelacyjny efekt

Trening INSANITY nie należy do łatwych, ale podjęty wysiłek zwraca się z nawiązką. 9 tygodni ćwiczeń zaowocuje zmniejszeniem tkanki tłuszczowej i wspaniałym wyrzeźbieniem sylwetki. Jak zacząć?

63 dni ćwiczeń

Trening INSANITY przeznaczony jest w większości dla osób, które są już nieco wysportowane, bądź mają w miarę dobrą kondycję – wszystko dlatego że jest naprawdę intensywny. 
    
Trening jest trzyetapowy:

  • ETAP I – trwa przez pierwsze cztery tygodnie treningu. Ćwiczenia wykonuje się sześć razy w tygodniu (od poniedziałku do soboty) przez około 40 minut dziennie. Codziennie wykonuje się odpowiedni zestaw ćwiczeń – według ustalonego wcześniej planu. Niedziela jest czasem odpoczynku i regeneracji sił przed następnym tygodniem. 
  • ETAP II – przechodzimy do niego na początku piątego tygodnia treningu, kończy się wraz z zakończeniem owego tygodnia. Jest to okres zbierania sił przed etapem trzecim oraz odpoczynku po etapie pierwszym. Przynosi ulgę mięśniom. Nosi więc nazwę „recovery week”. 
  • ETAP III – czterotygodniowy etap kończący trening INSANITY. W czasie jego trwania również ćwiczy się od poniedziałku do soboty (niedziele pozostają czasem na regenerację), jednak jest dużo trudniejszy, niż etap I ze względu na znaczne nasilenie intensywności ćwiczeń. Są one jednocześnie dłuższe – jednego dnia należy poświęcić około godzinę czasu na trening. 


Czy to trening dla każdego?

Niestety nie. Jak już zostało wcześniej wspomniane, do treningu powinny przystąpić osoby, które są na tyle wysportowane, by wytrzymać tempo ćwiczeń. Nie oznacza to, oczywiście, że ktoś, kto bardzo pragnie rozpocząć tego typu trening, musi zrezygnować. Najistotniejszym czynnikiem decydującym o przystąpieniu do ćwiczeń jest bowiem pełnia zdrowia – INSANITY angażuje większość mięśni ciała. Jeśli ktoś nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych, może jak najbardziej spróbować.