Trening nóg – dlaczego jest tak istotny?

Trening nóg – dlaczego jest tak istotny?

Wielu ludzi trenując obecnie swoje ciało pomija jego dolną część. Sądzą, że poprzez codzienne chodzenie dostarczają nogom wystarczającej gimnastyki i nie muszą wykonywać dodatkowych ćwiczeń. To błąd!

Symetria

To pierwszy powód, dla którego warto zainteresować się ćwiczeniami również dolnej części ciała. Codzienne spacery to nie to samo, co solidne ćwiczenia. Osoby, które inwestują swój czas jedynie w trening mięśni rąk i klatki piersiowej, mogą po pewnym czasie niemile się zdziwić – przy intensywnych ćwiczeniach już po niedługim czasie dysproporcje będą znaczne. 
    
Cienkie nóżki odstraszą wszystkich, nawet gdy góra będzie fantastycznie umięśniona. Dlaczego? Ponieważ oko ludzkie poszukuje przede wszystkim harmonii. Należy więc ćwiczyć całe ciało, inaczej dla oczu każdego postronnego obserwatora będzie widoczne, że któraś jego część została zaniedbana. I będzie to mało atrakcyjne. 


Zdrowie

Pewnie nie wszyscy wiedzą, że nadmierny rozrost tkanki mięśniowej w górnych partiach ciała, przy jednocześnie jej niskim poziomie w części dolnej, może skutkować wieloma problemami zdrowotnymi. 
    
Zarówno kręgosłup, jak i mięśnie nóg nie radzą sobie z nadmiernym (i systematycznie wzrastającym) obciążeniem. By zaś kręgosłup był mocny (co jest ważne przy każdym typie treningu), nie można zaniedbywać jego dolnych partii. Decyduje to bowiem o prawidłowej postawie, a wszelkie od niej odchylenia mogą stanowić poważne przeciwwskazanie dla dalszych ćwiczeń różnego rodzaju. Warto więc pomyśleć o bezpieczeństwie i wzmocnieniu kręgosłupa, gdy jeszcze nie jest za późno. Nikt nie chciałby też na pewno nabawić się schorzeń stawów kolanowych, a na to właśnie narażają się osoby, które lekceważą potrzebę ich treningu.


Zwiększenie masy mięśniowej

Nogi składają się z wielu mięśni. Do najważniejszych należą: mięśnie czworogłowe, dwugłowe i łydek. Ta grupa mięśniowa również zasługuje na odpowiednie ćwiczenia – choćby dlatego, że efektem będzie dodatkowy skok hormonu wzrostu i testosteronu. W ten sposób wspomożemy więc również pozostałe mięśnie na naszym ciele. 

Niewiele osób wie, że przyrost mięśni na kończynach dolnych jest dużo łatwiej osiągnąć, niż w przypadku kończyn górnych. Nogi są bowiem przystosowane do zwiększonego wysiłku i codziennych ćwiczeń. Wszak chodzenie to też ćwiczenie, choć – oczywiście – ciężko je porównać z intensywnym treningiem. Jest jednakże systematyczne.