Uniwersalne ćwiczenia z hantlami

Uniwersalne ćwiczenia z hantlami

Na pierwszy rzut oka ten niepozorny i stosunkowo niedrogi sprzęt sportowy – hantle - jest bardzo użytecznym i uniwersalnym narzędziem, z którego można korzystać na siłowni, ale równie dobrze można z jego pomocą wykonywać wiele ćwiczeń bez wychodzenia z domu.

Przede wszystkim należy zdawać sobie sprawę z tego, że wbrew rozpowszechnionym opiniom hantle wcale nie są przyrządem sportowym zarezerwowanym głównie dla mężczyzn. Wręcz przeciwnie - ponieważ przy ich pomocy można ćwiczyć różne partie ciała, systematyczny trening z hantlami wysmukla kobiecą sylwetkę, wzmacnia nie tylko mięśnie ramion, ale i pleców oraz nóg. Często bowiem ćwicząc z tym przyrządem zapominamy, że równie ważne i możliwe w tym przypadku jest trenowanie dolnych kończyn. Z kolei panowie mogą modelować swoje mięśnie ćwicząc na przykład wyciskanie hantli do góry, na stojąco lub na ławeczce, unosząc ramiona na boki lub zginając naprzemiennie obie ręce. Doskonałym ćwiczeniem na triceps jest na przykład powolne unoszenie oburącz jednego hantla z pozycji nad karkiem pionowo do góry.

Tak więc w zależności od naszych potrzeb i założonego planu treningowego, można przy pomocy hantli wykonywać różnorakie ćwiczenia na wszystkie grupy mięśni w swoim domu bądź na siłowni. Najważniejsza jest systematyczność i regularne odbywanie treningu oraz zwiększanie ilości ćwiczeń lub obciążenia wraz ze wzmacnianiem się naszych mięśni. Podobnie jak inne ćwiczenia siłowe, tak i te z hantlami modelują sylwetkę i wzmacniają mięśnie, przez co są one mniej wrażliwe na potencjalne urazy. Tego rodzaju ćwiczenia korzystnie oddziałują też na nasze kości, co z kolei ma niebagatelne znaczenie w starszym wieku, minimalizuje bowiem ryzyko osteoporozy. Wreszcie, jak każda regularnie uprawiana aktywność fizyczna, ćwiczenia z hantlami przyczyniają się do poprawy zdrowia i samopoczucia.